Skofja Loka 2019

2019.06.01-én Szlovénia műemlékvárosában Skofja Lokában jártunk, ahol részt vettünk a 12. Történelmi kerékpáros rendezvényen.A hegyekkel körülölelt városka, a szűk sikátorokkal, az ódon házfalakkal,a 13. században emelt vár kecsességével, a városmagot
körbefogó, zuhatagként hömpölygő Sora folyó látványával lenyűgözött bennünket. Nem véletlen , hogy Szlovéniába látogató turistáknak kötelező látnivaló ez a kis történelmi gyöngyszem.
A túra során felfedeztük a történelmi belvárost, áthaladtunk a több mint 600 éves Kapucinus hídon is, mely Közép-Európa legrégebbi faragott kövekből épült kőhídja, majd egy kb. 20 km-es kerékpáros etap következett a Felső Krajna régióban. A szervezők három frissítő pontot iktattak be a távba, amire nagy szükségünk is volt a dimbes-dombos , hósipkákkal fedett hegyek között.
Egy-két sikeres „esést ” követően, / a biztonsági Velocipéd rakoncátlankodott / szerencsére komolyabb baleset nélkül érkeztünk vissza a városba.Megérdemelten, és fáradtan vettük át az emlék plaketteket, miszerint a 12. túrát
is teljesítettük.
Idén a csapat döntése szerint , nem Skofja Lokában éjszakáztunk, hanem , hogy jobban megismerjük Szlovén szomszédunkat, Celje városában foglaltunk szállást. Itt is kíváncsiak voltunk az óvárosra, a Cilleiek várára ahol
döbbenetes kilátás nyilik a városra, és ahol belecsöppentünk egy kézzel működtetett több száz éves nyomda működésébe is.
A vacsoránk helyszínéül pedig olyan éttermet kerestünk, ahol a szlovén gasztronómiába is belekóstolhattunk, sőt az ide 15 km-re főzött Lasko sörből / Lasko város / is tudtunk mintavételes eljárással elraktározni pár